Collective Intelligence in Mobile Consumer Social Applications

Author
Diplaris, S. et al.
Source
Mobile Business and 2010 Ninth Global Mobility Roundtable
Year
2010
Full Date (YYYY-MM-DD)
2010-06
Subject (ENG)
Mobile Application Technology
Subject (ITA)
Tecnologia per applicazioni mobile
URL
http://ieeexplore.ieee.org/stamp/stamp.jsp?tp=&arnumber=5494801&isnumber=5494761
Last visit
June 2013

Abstract

English

This paper presents a mobile software application for the provision of mobile guidance, supporting functionalities, which are based on automatically extracted Collective Intelligence. Collective Intelligence is the intelligence which emerges from the collaboration, competition and coordination among individuals and can be extracted by the analysis of mass amount of user-contributed data currently available in Web 2.0 applications. More specifically, services including automatic Point of Interest (POI) detection, ranking, search and aggregation with semi-structured sources (e.g. Wikipedia) are developed, which are based on lexical and statistical analysis of mass data coming from Wikipedia, Yahoo! Geoplanet, query logs and Flickr tags. These services together with personalization functionalities are integrated in a travel mobile application, enabling their efficient usage exploiting on the same time user location information. Evaluation with real users depicts the application’s potential for providing a higher degree of satisfaction compared to existing travel information management solutions and also directions for future enhancements.

Italiano

Questo articolo presenta un software di applicazione per la fornitura di una guida mobile e per le funzioni di supporto che si basano su degli estratti dell'Intelligenza Collettiva. Quest'ultima è una intelligenza che emerge dalla collaborazione, dalla competizione e dal coordinamento tra gli individui, e può essere estratta dall'analisi della massa degli utenti che utilizzano i dati attualmente disponibili nelle applicazioni Web 2.0. Nello specifico, i servizi includono i punti di rilevamento automatici di interesse (POI), il posizionamento, la ricerca e l'aggregazione con fonti semi-strutturate (ad esempio Wikipedia), che sono basate sull'analisi lessicale e statistica dei dati di massa provenienti da Wikipedia, Yahoo!Geoplanet, log di query e tag di Flickr. Questi servizi, insieme alle funzionalità di personalizazione, sono integrati in una applicazione mobile di viaggio e forniscono con facilità le informazioni relative alla posizione dell'utente. 

Notes

Restricted access.